Dette er det sted hvor alt det faglige vil blive lagt hvad jeg formår at lave. Billedet er lavet af Von Waechor

søndag den 11. november 2007

Den første hele dag med drenge på Danevirke.

Lørdag d.10-07-2007. Mødte ind som vikar kl.10.00, det første jeg blev mødt med var spørgsmålet hvornår skal vi lave multi-media, jeg sagde at vi lige skulle spise morgenmad først og derefter skulle jeg lige tale med de andre om det var i orden at vi gjorde dette, jeg fik grønt lys. Kl.11.00 gik vi over i klassen hvor jeg havde 3 dreng med, vi fik startede vores computer op og det første vi gjorde var at logge ind i vores blog, her lød det fra den ene af drengende Johannes jeg har fået en kommentar hvad er det, jeg sagde at der havde været en inde for at kigge i hans blog, hvordan kan jeg det spurgte han og det fortalte jeg ham. ( Her skal lyde et stort tak til Mads, det var den totale succes at du havde skrevet til ham ) De spurgte om de kunne se de andre blogs, det kunne de da godt, men Mads havde en fed blog sagde de, han havde Youtube, hvordan gør man det Johannes, her skulle tænkes hurtigt, så kom jeg i tanke om at det jo nok kun var et spørgsmål om at kopier koden og sætte den ind i deres blog. Tiden gik og de var slet ikke til at stoppe, jeg forlangt at de skulle holde en pause, hvor vi gik over for at spise middagsmad "men klokken er da ikke så meget lød det" men der var efterhånden gået 3 timer. Jon lavede et billede i paint shop pro, det syntes han var sjovt. Jeg har fundet ud af at dette medie virkelig fanger nogle børn som normalt ikke fungere sammen, her arbejder de sammen for at løse et problem, vi sluttede kl.21.20 det vil sige at de havde arbejdet koncentret i 9 timer, det er mere end en normal skoledag, hvor de ellers ikke kan sidde stille. Det er lige til at få gåsehud over at kunne give disse drenge sådan en succesoplevelse. Hurra.

3 kommentarer:

dorte sagde ...

Godt gået Johannes, det er skide godt at det kan fange interesseren, ved at lære dem alt det du har lært og at de har lyst til at lære på denne måde er meget godt, da man får mange nye inputs, det er også lærerigt og svupti, inden længe kan de også lære fra sig.
Mvh. Dorte Petersen
Ps.glæder mig til at høre mere om det.

lis faurholt sagde ...

Som jeg lige har skrevet til dig på Skype-chatten, er det guld værd, at du vil dele dine oplevelser og erfaringer med os, Johannes. Tænk hvilken ressource du er for os - her får vi en praksis serveret på et sølvfad!

Jon Mosegaard Larsen sagde ...

ja vi er bare gode her på dv hehe ;-D