Dette er det sted hvor alt det faglige vil blive lagt hvad jeg formår at lave. Billedet er lavet af Von Waechor

torsdag den 8. november 2007

Christians første møde med blog

Det har været en fantastisk dag hvor jeg har været lærevikar på den kostkole hvor jeg har arbejdet i over et år, her mødte nogle af eleverne for første gang hvad det vil sige at man ikke kan bruge computeren til arto, men til mange andre ting, der blev udvist en vis skæbsis fra lærenes side, men de fandt hurtig ud af hvor meget dette intresserede eleverne, for da der var gået et par timer, kom en af dem ind og sagde at nu skulle vi pakke sammen, dette var der nogen protest over, for de syntes lige vi var startet, men de fik lavet hver sin blog, som vi vil arbejde vidre med, så der efterhånden bliver lagt noget ud, jeg vil gerne opfordre mine medstuderende til at skrive kommentare til disse unge da det vil give dem noget andet at arbejde med, frem for at bruge deres tid på konflikter med div. lærer og pædagoger. Jeg vil så hurtig som mulig lægger deres blogadr. på min blog så i kan finde dem. Mvh. Johannes og eleveren på kostskolen.

4 kommentarer:

lis faurholt sagde ...

Dét glæder vi os helt vildt til!

Den faglige Multimedieblog sagde ...

Wauw det glæder jeg mig helt vildt til at følge med i. Lidt interessant. Jeg har idag haft nogle rigtig gode snakke med forældre i min børnehave om børn og pctid. Fortalte dem om mine oplevelser med dette her fag. For de er jo meget interesseret og spørger hvad jeg lige nu er optaget af i Haderslev.
Mine kollegaer måbede noget da jeg begyndte at fortælle om hvor lang tid det egentlig tager at komme igang med at lege ved pcen.
Det har givet nogle rigtige gode "diskussioner"
Så nu er aftalen at jeg smider artiklen om "Doom i Havnbjerg" ud på deres mail. Det glæder forældrene sig til.
Og så glæder jeg mig til at følge med i de her unge menneskers liv

dorte sagde ...

Skide godt Johannes, jeg glæder mig til at høre mere, det lyder til at være spændende og at du så kan "levere" det videre, det synes jeg er rigtig godt.
Mvh. Dorte Petersen

madazz sagde ...

Hej Johannes, kan se de næsten allerede er bedre end dig til at blogge...

Fedt man sådan kan prøve det man lærer/bliver undervist i hen af vejen.

glæder mig til at høre om hvordan du lærer fra dig - både hvad der er gået godt og skidt, for det er vel egentlig først når noget ikke går helt som håbet, man lærer mest.

/Mads